Personlig trener

Kom i form raskt og sikkert med PT

Hvor vil du ha Personlig Trener (PT)?

En personlig trener vil kunne både gi deg veiledning til å trene riktig og sette opp personlig program som er skreddersydd for deg og dine målsetninger. Mange personer velger også å bruke personlig trener for å unngå skader, kvalitetssikre at bevegelsene de gjør er optimale ofr best effekt og for å holde på “motivasjon” på vei til målene.

Nedenfor er det presentasjon av våre tilbud på personlig trener i Oslo på de ulike avdelingene.
Hvor vil du ha personlig trener ?

En personlig trener hjelper deg å komme raskt i form

Rask i form

En personlig trener hjelper deg å komme i form raskere og lærer deg å unngå skader.

Maksimalt treningsutbytte og innovativ trening

Innovativ trening

Våre personlige trenere bruker det nyeste innen trenings-forskning for å gi deg maks resultater.

Individuelt treningsopplegg ved hjelp av avanserte analyser

Avansert teknologi

Ved hjelp av enkle og avanserte analyser får du et trenings-opplegg tilpasset din kropp og målsetning.

Bli motivert med personlig trener

Personlig oppfølging

Når man sliter med treningsmotivasjonen er det godt å ha en personlig trener å snakke med.

Hvorfor personlig trener?

For mange er den tyngste delen av treningen å komme seg ut av sofaen og avgårde på trening. I tillegg kan det oppleves som overveldende å skulle forholde seg til mylderet av informasjon om trening og kosthold. Det er her en personlig trener kan veilede og tilrettelegge et opplegg som er tilpasset din hverdag. En personlig trener hjelper alle, uavhengig av deres alder og nivå, med å utforme og gjennomføre et treningsprogram. Ved å benytte en av våre personlige trenere vil du bli motivert og inspirert på en helt annen måte enn om du kjører løpet alene.

 

Hvordan fungerer det?

Våre personlige trenere starter alltid med å bli bedre kjent med deg og dine forventninger. Normalt ser opplegget slik ut:

Mål og forventninger – Vi tar en prat om hvilke mål og forventninger du har til treningen, og forteller litt om hvordan vi som personlige trenere kan hjelpe deg.

Planlegging – Vi legger en skreddersydd og realistisk plan både på kort og lang sikt for din treningsutvikling.

Instruksjon – Veiledning for den enkelte øvelse gjør at du får optimalt utbytte av den. I tillegg vet vi hvor viktig korrekt utførelse er for å unngå og forebygge skader.

Motivasjon – Det er vanskelig å snike seg unna treningen når du vet at en personlig trener venter på deg. Dessuten er vi med gjennom hele økten og passer på at du gir det lille ekstra som kreves for at resultatene skal komme.

Kostholdsråd – Kosthold, ernæring og vektbalanse er essensielt for gode resultater. Uansett om du skal opp eller ned i vekt har vi kunnskapen og erfaringen som skal til.

Evaluering – Vi går gjennom resultatene sammen og finner ut mer om hva som bør prioriteres videre.

 

Dyktige personlige trenere

Alle våre personlige trenere sitter inne med inngående faglig kunnskap om trening og personlig erfaring innen ulike idrettsgrener. FitnessXpress sine personlige trenere har drevet med alt fra sprint til boksing og idrettsvitenskap. Noe de alle har felles er evnen til å motivere og inspirere andre. Du kan forvente en dyktig og analyserende kommunikator uansett hvilken personlig trener som hjelper deg med ditt treningsopplegg.

Møt våre personlige trenere på Bislet

Møt våre personlige trenere på Storo

Møt våre personlige trenere på Hasle

 

Ansvarlighet

Konkrete mål og tilbakemeldinger på fremdriften motiverer til å bryte egne grenser. Våre personlige trenere vurderer dine styrker og svakheter i starten og underveis mot en bedre helse. Videre informeres det om de ulike aspektene av hva god helse i praksis betyr. Helse dreier seg nemlig ikke bare om trening og dietter. Det handler også om trivsel. Dersom du ikke har det gøy vil ikke mistrivselen bidra til noen bedre generell helse. Vi tilbyr mange ulike aktivitetsformer. Om du for eksempel ikke trives med å løfte vekter, kan det være at boksing eller klatrevegg er midt i blinken for deg. Samtidig kjenner vi våre egne begrensninger. Hvis du sliter med skader eller alvorlige, medisinske tilstander som hindrer deg i å delta i et treningsprogram, vil du bli sendt videre til lege. Våre personlige trenere har alle sine spesialområder. Bli bedre kjent med dem på deres egne informasjonssider.

 

Bedret kroppssammensetning

Målet for de fleste av våre klienter er bedret kroppssammensetning. Det behøver ikke nødvendigvis å bety at man skal ned i vekt. Her snakker vi om forholdet mellom muskelmasse og fett. En sunn og velformet kropp må ikke være tynn. Det å være direkte mager er heller ikke noe mål i seg selv. Det de fleste ønsker er å se bedre ut i sine favorittplagg, og ikke minst forbedre kondisjonen, redusere risikoen for hjerte- og karsykdommer samt oppleve overskudd i hverdagen. Det er dette vi er her for å hjelpe deg med.

 

Fordeler med personlig trener

God helse dreier seg ikke om slanking; det krever en forbedret livsstil. Adferdsmønstre kan endres – men det tar tid. Normalt bør man regne med minst tre måneder fra en ny aktivitet starter til den blir en vane. Når en først har kommet seg over kneika blir det nærmest en selvfølge å inkludere trening og sunnere kosthold i livet. En personlig trener gir deg veiledningen som skal til for å komme i gang, uavhengig av om det bare dreier seg om å dra på trening en gang eller to i uken, eller om det er snakk om å ta en 180 graders sving med egen trening og kosthold. På sikt vil du bli bedre til selv å se hvilken type trening som fungerer best for deg og hva slags kosthold som gir resultater. Likevel er det mange som velger å beholde timene med personlig trener for å holde intensiviteten oppe og ha noen utenfra til å følge med på utviklingen.

 

Lær noe nytt!

Dersom du har lite erfaring med å trene er det ekstra smart å starte med en personlig trener. Våre personlige trenere tilbyr kyndig veiledning fra første time, slik at du blir kjent med apparatene og lærer korrekt teknikk med frivekter. For den erfarne besøkende vil det alltid være inspirasjon og nye idéer å hente fra våre personlige trenere. Det hindrer deg i å stoppe opp på et platå når kroppen har blitt vant til dine rutiner.

 

Personlig trener – treningsprogram

Uansett hva slags treningsprogram du ønsker hjelp til å utarbeide vil vi kunne hjelpe deg. Nedenfor ser du noen av spesialområdene til våre personlige trenere.

 

Personlig trener – styrketrening

Styrketrening gir deg en sterkere kropp, mer muskler, mindre fett, bedre kroppsholdning og høyere selvtillit. Styrketrening er den mest effektive måten å forme kroppen slik du vil ha den. Dessuten kan kombinasjonen av mer muskler og mindre fett bidra til å stramme opp huden.

Mestringsfølelse er av stor betydning for å trives i hverdagen. Våre personlige trenere passer på at din trening foregår på ditt nivå. Det er fort gjort å la seg friste til å sammenligne egne resultater med venner som har trent i årevis, eller profesjonelle idrettsutøvere. Ikke gjør det. Det er kun dine egne resultater som er relevante for deg og ditt treningsopplegg.

En personlig trener loggfører treningene dine og øker belastningen oftere enn du kanskje ville gjort på egenhånd. Vi utfordrer grensene dine og presser deg til å yte mer. En personlig trener sørger for at du holder deg til programmet. Våre personlige trenere har merket seg at det er enkelte utfordringer som går igjen. Mange trenende kan for eksempel være for opptatt av hva de har lært tidligere, og kjøre seg fast i gamle vaner. Flere jenter har uttrykt bekymring for at de skal få store og klumpete muskler ved styrketrening. Dessuten skjer det altfor ofte at man fokuserer på ting som ikke gir noen reell effekt.

En personlig trener vil bidra med kunnskap og erfaring om hva som faktisk fungerer, og kan berolige dem som er redd for store muskler med at dette ikke skjer over natten. Det dreier seg snarere om å gradvis stramme opp kroppen over tid. Styrketrening må kombineres med riktig kosthold for å gi optimal effekt. Våre personlige trenere setter opp et komplett trenings- og kostholdsopplegg for deg.

 

Personlig trener – vektreduksjon

Hos FitnessXpress er vi ikke tilhengere av slanking og trendy dietter, rett og slett fordi det ikke fungerer. En diett er per definisjon et svært spesialisert kosthold over en begrenset tidsperiode. Dersom man i det hele tatt klarer å komme seg gjennom hele perioden med uvant mat til hvert måltid, vil nærmere 100% av dem som går på diett gå tilbake til tidligere vekt – eller høyere (fordi både forbrenning og muskelmasse da er redusert). Forskning viser at det eneste som gir varige resultater er endring til en sunnere livsstil. Det er krevende å forandre på noe en har gjort på samme måte i årevis. Våre personlige trenere gir deg kunnskapen og motivasjonen som skal til. Se hvordan vår ekspert på vektreduksjon, Ina Døhlen Lorentzen, hjalp en side3-journalist i form på 10 uker Vi hjelper deg med å utforme en plan for hva og hvordan du skal få i deg regelmessige, velbalanserte måltider. Våre personlige trenere gir deg også tips om de små – men viktige – tingene du kan endre på i hverdagen, som for eksempel:

Bytte ut én time TV-titting med én time aktivitet hver dag

  • Velg trappen istedenfor heisen
  • Gå til butikken, hvis det er mulig der du bor
  • Ta treningen rett før eller rett etter jobb – da er det mer realistisk at det blir gjort
  • Lag mat fra bunnen av – unngå halvfabrikata og ferdigmat
  • Sett tidsbestemte hovedmål som brytes ned til flere små delmål

Kontakt en av våre personlige trenere for flere tips og hjelp til å utforme en plan for hvordan nettopp du kan nå dine mål om å gå ned i vekt.

 

Personlig trener – løpeteknikk

Jay Akvama er vår spesialist på sprint og eksplosiv trening. For lengre distanser er Charlotte Calander den personlige treneren man bør gå til. Begge har merket seg at det er enkelte typer feil som går igjen når det gjelder løpeteknikk:

Fotplassering – Plasserer foten foran hoften og bremser farten med hvert steg. Forsøk å lande med foten rett under hoften istedenfor å holde jevn fart og redusere belastningen på knær, hofter og rygg.

Holdning – Mange lener seg for langt frem eller for langt tilbake. Stå foran et speil og len deg litt forover. Knær og hofter skal være strake. Det er den beste holdningen for løping.

Roterer overkroppen – Låser armene og roterer overkroppen. Nakkemuskulaturen blir da anspent og kraften fra armene blir ikke utnyttet. Skuldrene skal isteden være avslappet og albuene pendle fritt. Hendene ved hoften – Løping med hendene nede ved hoften kan føre til anspent nakkemuskulatur og hindrer armene i å gjøre jobben sin. Trekk heller armene til deg og hold 90 grader i albuene. Kontakt våre løpeeksperter for flere tips, og avtal en time for å finne ut hvordan du kan forbedre din løpeteknikk.

 

Personlig trener – boksing

FitnessXpress kan også tilby personlig trening innen boksing. Ahmet Yildirim er vår ekspert på området. Boksing kan med fordeles kombineres med annen styrke- og utholdenhetstrening. Øvelsene styrker koordinasjonen, balansen, overblikket og kondisjonen din.

 

Livsstilssykdommer

FitnessXpress bekjemper vår tids livsstilssykdommer. Kosthold, fysisk aktivitet og ikke minst inaktivitet påvirker helsen vår i negativ retning. I tillegg har mange en hektisk hverdag med unaturlig døgnrytme, lite søvn og høyt stressnivå. Alt dette øker risikoen for livsstilssykdommer som fedme, diabetes type II og hjerte- og karsykdommer.

 

BMI

Ifølge Folkehelseinstituttet er overvekt og fedme et økende problem. Både lette og tunge personer veier mer i dag enn på 1980-tallet. Kroppsmasseindeksen (ofte kalt BMI (Body Mass Index)) gir nyttig informasjon om utviklingen for hele befolkningen, men er ikke noe man bør henge seg for mye opp i på individnivå. Årsaken til det er at hver enkelt person har ulik kroppssammensetning. Mange kan ha en forholdsvis høy BMI fordi de har mye muskelmasse, mens andre kan være normal-vektig ifølge BMI-indeksen, men likevel usunne. Av den grunn tar våre personlige trenere hensyn til faktorer som livmål, livmål i forhold til hoftemål, mengde muskelmasse og en rekke andre vurderinger når vi setter opp et trenings- og kostholdsopplegg for deg.

 

Vektnedgang

For dem som sliter med fedme, det vil si en BMI over 30, vil en vektreduksjon på 5-10 prosent kombinert med daglig fysisk aktivitet gi en betydelig helsemessig gevinst i forebyggelse av type 2 diabetes og insulinresistens, høyt blodtrykk, høye blodfettverdier og lette søvnforstyrrelser. Våre klienter kommer i alle størrelser og fasonger. Vi har erfaring med alt fra moderat til kraftig overvektige medlemmer. Kontakt oss på telefon 22 44 45 55 for en prat om hvordan vi kan hjelpe deg ned i vekt.

 

Jobbe som personlig trener

FitnessXpress er stadig i vekst. Dersom du kunne tenke deg å jobbe hos oss som personlig trener, anbefaler vi deg å kontakte oss på post@fxp.no. Skriv ned noen ord om deg selv og hvorfor du brenner for personlig trening. Fyll inn ”jobbsøknad” i emnefeltet og husk å legge ved CV.

 

Personlig trener utdanning

Det finnes mange steder både i Norge og utlandet hvor man kan utdanne seg til personlig trener. Denne listen over personlig trener utdanning er et godt utgangspunkt. Vi vil også anbefale Norges Idrettshøgskole sin studiepoengsgivende og yrkesrettede utdanning for deg som vil gjøre karriere som personlig trener. Hos Norges Idrettshøgskole kan du legge opp løpet selv for personlig trener utdanning. Det betyr i praksis enten hele opplegget samlet; Personlig trener (30 studiepoeng), personlig trener i to deler; Fitness basis og Treningsveileder og Personlig trener samlet (10+20 studiepoeng), eller Fitness basis, Kosthold og trening og Kosthold og helse (10+5+5 studiepoeng).

 

Kontakt oss

Send oss en e-post eller ta en telefon til 22 44 45 55 med det du måtte ha av spørsmål om personlig trening, uansett og det dreier seg om å nå dine personlige mål innen trening, jobb eller utdanning.

Tren 2 for 1 – betal kun 140,- pr
stk første treningsmåned