FitnessXpress tilbyr store kondisjonsparker på alle våre sentre.

Vi har tredemøller, sykler, romaskiner, trappemaskiner, crossingmaskiner, stakemaskin og krankingmaskiner. Her kan du trene med egne treningsprogram eller ferdiglagde programmer som ligger i maskinene.

Vår misjon er at du skal slippe å måtte vente på ledige apparater, så vi har et stort utvalg på samtlige sentre.

På Bislet, Hasle og Storo tilbyr vi Matrix og Consept innen kondisjon.

På Vål´enga tilbyr vi Precor med sitt høyteknologiske software «Preva».

Ønsker du tips og råd eller veiledning rundt kondisjonstrening?

Du er hjertelig velkommen til å snakke med en av våre Personlige Trenere som gjerne hjelper deg!

Kondisjonsutstyr i FitnessXpress:

  • Tredemøller
  • Sykler
  • Romaskiner
  • Stakemaskiner
  • Trappemaskiner
  • Crosstraining- /Elipsemaskiner
  • Krankingmaskiner

Tren gratis til august!

Benytt deg av tilbudet nå – begrenset antall!

Tips til Kondisjonstreningen

Puls. Bilde av en dame med pulsbelte og klokke.

Finn din makspuls

Dette kan gjøres ved å investere i en av de flotte pulsklokkene på markedet, eller du kan bruke den velkjente formelen 220-alder. Dette blir ikke helt nøyaktig, men kan være en god regel for mosjonister. Dette avgjør hvor hardt du kan trene.

Hvilepulsen derimot er en indikasjon på din kondisjon.

Tren 70-85% av makspuls

Når du trener kondisjonstrening, som for eksempel sykling, jogging eller på elipsemaskiner, prøv å vær rundt 70-85% av makspuls. Jo lengre du trener jo flere kalorier forbrenner du.

Skriv ned hvor mye du trener og øk gradvis lengden og intensiviteten på øktene ettersom kondisjonen øker og pulsen faller. Vi anbefaler å bruke en pulsklokke for å forenkle kondisjonstreningen.

Oftest følger det med et kondisjonstreningsprogram, som du også kan overføre til din PC/Mac for å følge treningen.

Alle våre kondisjonapparater fra Matrix har pulsmålere.

Puls: Bilde av en skjerm med oversikt over puls overført fra pulsbeltet.