En tredemølle er enkel å bruke, og hos Fitness.Xpress får du også masse motivasjon på kjøpet.

Det er ingen tvil om at tredemølle er et av de mest populære treningsapparatene. De er også alltid i bruk, og brukes blant annet til oppvarming, mosjon, utholdenhetstrening og hurtighet. Løping i seg selv har mange helsefremmende gevinster, blant annet fysisk- og mental helse, økt prestasjon og vektkontroll.

Det er selvfølgelig fantastisk å løpe ute, og det anbefales absolutt å trene mye av løpingen ute. Å bruke tredemølle som redskap i løpetreningen har likevel mange fordeler og derfor ser vi at mange toppidrettsutøvere som konkurrerer ute gjerne trener på mølle inne.

For mange frister det heller ikke å dra ute å løpe midt på vinteren, og da er det for mange lettere å få til den planlagte joggeturen om man disponerer en tredemølle. Med tredemølle er det også lettere å kombinere kondisjons- og styrketrening i samme økt. Det er både tidsbesparende og lettere å ta joggeturen rett før- eller etter styrketreningen, i stedet for å måtte bytte klær og dra ut fra huset eller treningssenteret for å jogge.

Tredemøllene hos Fitness.Xpress gir deg topp feedback hele veien, og motiverer deg til å gjennomføre treningen.

Effektiv treningsøkt: Tempointervaller
De fleste som løper intervaller ute roer ned tempoet når man blir sliten. På tredemøllen kan du ikke løpe med lavere tempo før båndet går saktere, forutsatt at du ikke endrer den innstillingen du gjorde da du startet økten.
Varm opp i ti minutter med rolig tempo. Løp 3×3 minutter rundt ti sekunder raskere enn din kilometerfart på en femkilometer. Tredemøllen trenger noen sekunder før den kommer opp i den hastigheten du har stilt inn. Jogg rolig i to minutter mellom hvert intervall. Gjennomfør denne økten en gang i uken. Etter to uker øker du til 4×3 minutter, og etter fire uker til 5×3 minutter. Fortsett å øke hver annen uke hvis du føler du kan. Dette er en skikkelig tøff økt, men du kommer raskt til å merke resultater.