Har du tenkt på å begynne med styrketrening, men vet ikke helt hvordan du skal gjøre det? Her får du tipsene du trenger!

Et godt og trygt sted å starte er å kontakte en personlig trener. En personlig trener er en som hjelper, veileder og motiverer deg mot dine mål. PT’en skal forstå dine utfordringer, behov og ønsker, og sørge for kvalitet, effektivitet, og fremgang i din trening. Det gjør vi hos Fitness.Xpress. Les mer om våre personlige trenere her: fitnessxpress.no/treningstilbud/personlig-trener
Alle våre pt’er har utdannelse innen personlig trening og er sertifiserte gjennom både skriftlige og praktiske eksamener. Ved å benytte deg av disse får du blant annet trygghet, god teknikk, fremgang og effektivitet i treningen, inspirasjon og kostholdsveiledning.

Hvilken styrketreningsform skal jeg velge?
Det finnes flere former for styrketrening, men den klassiske styrketreningen foregår ved hjelp av ytre belastning, som vekter eller apparater. Vi har
…maksimal styrketrening som både kan øke størrelsen og styrken i musklene.
…eksplosiv styrketrening som gjør at musklene blir bedre til å skape kraft per tid.
…lokal muskulær utholdenhet (på folkemunne ”utholdende styrke”) har metoder som gjennomføres med et høyt antall repetisjoner og øker muskelfiberens evne til å holde ut over tid.
Det diskuteres ofte hvor vidt den siste metoden egentlig er styrketrening eller om det er utholdenhetstrening, men dette kommer an på antall repetisjoner, sett og pauser. Styrketrening med egen kroppsvekt, også kalt calisthenics, er også en populær treningsform å variere med.
Ta kontakt med en PT i dag, og få mer ut av styrketreningen din.