Vi gir deg treningsprogram og veiledning. Alle ønsker seg god helse. Nå kan du komme i gang med treningen – og ha et konkret mål å trene mot.

Sentrumsløpet 29. april er et perfekt mål å trene mot gjennom vinteren. Selv om du er helt nybegynner til løping, vil du klare å gjennomføre Sentrumsløpet på en god måte. Men det betyr at du må trene regelmessig. Sentrumsløpet, Fitness Xpress og Runner’s World skal hjelpe deg med nettopp det.

Sett deg et mål

For å gjennomføre trening og ha en aktiv hverdag er det viktig å ha et mål å trene mot. Et mål motiverer deg til treningsøktene dine hver uke. Sentrumsløpet i Oslo er et flott mål som du kan trene mot.

Treningsprogram

For å komme i form til å jogge eller løpe en mil er det en fordel å følge et treningsprogram. Da får du riktig progresjon i treningen din og du unngår skader, slitasje og at du blir umotivert fordi treningen tar for mye tid. Gjennom Fitness Xpress vil du få den veiledningen og motivasjonen du trenger for å holde kontinuiteten i treningen oppe, og ikke minst trene riktig. Du vil få månedlige nyhetsbrev med treningsprogram, kostholdstips, inspirasjon og mye mer. Alt for å få deg i form til Sentrumsløpet i april 2017.

Kontinuitet

Som i all annen trening er det kontinuitet som teller, ikke den enkelte treningsøkten. Det er viktig å legge «sten på sten» og bygge en skikkelig grunnmur. Hvis målet først og fremst er å fullføre din første 10km, kommer du veldig langt med tre til fire treninger i uka. Treningsprogrammene fra Fitness Xpress er oversiktlige og legger opp til tre ulike nivåer som du kan følge.

Sammen mot målet

Sentrumsløpet og Fitness Xpress fortsetter for andre året på rad samarbeidet som innebærer at FX kan tilby alle sine medlemmer 100 kr i RABATT på startkontingenten til Sentrumsløpet. Du får rabattkoden fra ditt nærmeste Fitness Xpress treningssenter, og når du melder deg på taster du inn den koden når du skal betale.
Les mer om tilbudet her

Test deg selv

Før du starter på treningsprogrammet bør du teste deg selv på en ti kilometer. Finn en runde du vet er ti kilometer lang (evt. en runde som er 5km som du løper to ganger), og gjennomfør denne så raskt som du klarer. Husk å varme opp litt før du starter testen. Det er ikke sikkert du klarer å løpe hele veien, så da legger du inn litt rask gange. Det viktigste er å finne en tid du kan måle deg mot underveis i treningen mot Sentrumsløpet. Med jevne mellomrom frem mot Sentrumsløpet tester du deg igjen i den samme løypa. Dette står forklart i treningsprogrammet. Mest sannsynlig får du god fremgang.