Klatring

Tren styrke og smidighet med klatretrening. Klatring er en av de aller beste treningsformene. Det finnes ulike former for trening som passer for klatring. Hvilke styrkeøvelser bør man trene for å bedre klatreferdighetene? Hva bør man trene og hvilke øvelser?

Det finnes mange ulike tilnærminger for å trene klatring. Spesielle styrketreningsapparater slik som klatreblokker er populære. Generelt kan man si at utholdende styrketrening er svært viktig for klatring. Spesielt fokus bør man ha på å trene styrke i skuldre, armer, hofteleddsstrekkere og knestrekkere. De beste rådene er å bruke manualer/frivektstrening og egen kroppsvekt da disse trener stabiliserende muskulatur. Veldig mange klatrere trener selvsagt også fingre spesielt da det er viktig å kunne dra seg opp kun ved hjelp av fingrene. Ikke gi opp med en gang, det vil ofte ta tid før man blir sterk nok. Men om man ikke gir opp vil man raskt merke bedre styrke i fingrene. Allsidig trening er viktig for å bli en god klatrer.


fitness.xpress har både klatre og buldrevegg. Dette er en glimrende treningsmetode for styrke, kondisjon og bevegelighet.

Klatring finner du på følgende fitness.xpress treningssentre

Bislet (Buldrevegg og automatisk klatrevegg)

Vi har desverre IKKE klatring på følgende avdelinger: Hasle og Storo

 

klatring Klatring
klatring Klatring2

Prøv en ny spennende treningsform! Klatring er både gøy og krevende.

fitness.xpress

Tren 2 for 1 – betal kun 140,- pr
stk første treningsmåned