Gruppetimer på Fitness.Xpress Storo

Gruppetimeansvarlig: Ine Nagel Holter, kan kontaktes på ine@fitnessxpress,no
ved spørsmål om gruppetimer.

Gruppetimer på FitnessXpress

Trener du mye styrke fra før, vil du nyte godt av funksjonelle styrketrening, mobilitet, kondisjon og yoga i grupper. Gruppedynamikk, musikk og dyktige instruktører gir deg riktig teknikk, nye øvelser og ikke minst inspirasjonen du trenger.

Melde deg på/av:
Henvend deg i resepsjonen eller ring 969 02 929
FX App:
Vi lanserer en egen app med bookingfunksjon. Lansering høst 2017.

Hovedmålet med å sette opp gruppetimer for FX er å skape mer variasjon i treningen hos den enkelte, mer kompetanse om trening og selvsagt skape mer engasjement gjennom funksjonelle og spennende gruppekonsepter.
Her får vi møte utrolig mange dyktige og engasjerende mennesker, som virkelig har noe å lære bort. For oss er det miljøet og innholdet som teller mest. Vi lover deg gode treningsopplevelser med både faglig og menneskelig kompetanse i høysetet.

Timeplan for FX Storo Juli 2017

03.jul 04.jul 05.jul 06.jul 07.jul
Uke 27 Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
kl.10.30 BodyArt
Kine
   
kl.16.15 Low
Ingrid M
Yoga
Kine
kl.17.30   Sirkeltrening
Tobias
Catslide
Tobias
   
10.jul 11.jul 12.jul 13.jul 14.jul
Uke 28 Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
kl.10.30  BodyArt
Kine
  TRX
Ine
   
kl.16.15 TRX
Ine
Catslide
Ine
Low
Ingrid M
Yoga
Magnhild
kl.17.30 Sirkeltrening
Ine
   
17. juli 18.juli 19.juli 20.juli 21.juli
Uke 29 Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
kl.10.30   TRX
Ine
   
kl.16.15 TRX
Ine
Yoga
Magnhild
Low
Ine
Catslide
Ine
kl.17.30 Sirkeltrening
Tobias
 
24.jul 25.jul 26.jul 27.jul 28.jul
Uke 30 Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
kl.10.30   TRX
Ine
 
kl.16.15 TRX
Ine
Catslide
Ine
 Low
Une
Yoga
Jeannette
kl.17.30 Sirkeltrening
Luan
 

Se timeplanen for juli under:

Fitness Xpress tilbyr gruppetimer på Storo.

Vi vil tilby akkurat det vi tror medlemmer trenger for å få en variert og fin treningsuke. Timer innen funksjonell kondisjon og styrketrening, mobilitet og fleksibilitet.

Vi er stolte av å kunne presentere Krønsj på Fitness Xpress. Krønsj er et norsk treningskonsept for treningssentre i hele Norge. Et gruppetreningskonsept med fokus på funksjonell trening og bevegelsesanalyse med spesifikke mål for gruppetimen.

Krønsj-klasser søker å tilfredstille kroppens bevegelser i alle plan, med god flyt og dramaturgi i hver enkelt klasse. Musikken gir deg lyst til å bevege deg og effekten blir en sterkere, sunnere, og friskere kropp.

På Fitness Xpress har vi 4 ulike Krønsj-timer:

Krønsj O2 Low

30 minutter kondisjon og 30 minutter basis styrke med enkle og effektive bevegelser. Pulsstruktur som gir god kondisjonseffekt. Timen er intervallpreget med moderat intensitet. Fullt fokus på maks treningseffekt. Logisk bygget opp med konkret mål om å jobbe opp kondisjonen og treningsgrunnlaget til den enkelte deltaker. Avsluttes med avspenning og strekk.

Krønsj O2 High

50 minutter kondisjon. En effektiv og intensiv kondisjonstime med enkle, varierte og funksjonelle bevegelser. Her finner du en pulsstruktur som gir god kondisjonseffekt fordi timen er intervallpreget og har høy intensitet. Fullt fokus på maks treningsutbytte. Logisk bygget opp med et konkret mål om å jobbe opp kondisjonen og treningsgrunnlaget til den enkelte deltaker. Krønsj O2 High er full av energi og bruker enkle men varierte bevegelser for å trene hele kroppen. Avsluttes med avspenning og strekk.

Krønsj Move

Kondisjonstrening med bevegelse og du trener hele kroppen, bena, og hjertet. Spennende variasjoner som henter styrke fra kjernen og gir kroppen nye utfordringer. God flyt med musikk som gir bevegelsen fart og full effekt. Krønsj Move jobber mye med naturlig bevegelse i rommet, bevegelse og koordinasjon. En inspirerende og energisk time, som avsluttes med en styrkesang, strekk og avspenning.

Krønsj Fønk

Krønsj Fønk er inspirert av ulike danseteknikker; hip hop, house, latin, afro og dancehall. Ingen vanskelige trinn og tellinger, her er det bevegelsen som teller. Rytmeforståelse og fokus på musikken og bevegelsene. Slipp deg løs og ”shake it” garantert! Timen avsluttes med isolasjoner, strekk og avspenning.

Andre timer på Fitness Xpress:

Løpetimer

Bli med vår instruktør på løpeøkter utedørs. En sosial og morsom økt hvor vi bruker kompetansen vi har på løpsteknikk, slik at du lærer mer om hvordan du presterer bedre i dine løp, eller rett og slett legge opp varierte løpeøkter som inspirerer hver gang. Løpetimer kan vi også lage innendørs på mølle.

Sirkeltimer

Sirkeltimer kombinerer fler ulike treningsformer, stasjoner med øvelser for hele kroppen, med ulikt fokus gjennom hele sesongen. Morsom og inspirerende styrketrening med våre beste trenere.

Bodyart

BodyArt er funksjonell bevegelsestrening som balanserer styrke, fleksibilietet og mental konsentrasjon. Alle BodyArt-klasser utføres barbeint med kroppen som eneste utstyr. Basert på Ying og Yang , passiv og dynamisk energi, utfordrer BodyArt både til kraftige og dynamiske bevegelser med dynamisk avslapning. Holistisk, intens og målrettet treningsform som gir en helhetlig trening.

Triggerpoint

I denne timen bruker vi foam roller, en massasjerulle, for å løse opp i muskelspenninger, stimulere bindevevet, bli kvitt avfallsoffer og øke bevegelighet. Vi «pusser» musklene. TriggerPoint kan fint kjøres som en egen økt men også som en økt før styrketrening.

Yoga

Yoga gjør deg mer bevegelig. Du blir smidigere i kroppen noe som gjør det enklere å utføre andre treningsformer, i tillegg til at du jobber mye med balanse og kjernestyrke gir også Yoga avspenning og mer konsentrasjon i en ellers hektisk hverdag. Yogastilen hos Krønsj kalles vinyasa flow, en yogatime med fokus på flyt og overganger. Ofte har timene et dynamisk og fysisk fokus i starten og så roer vi ned mot slutten og blir lenger i rolig strekk. Vinyasa betyr å sette noe i rekkefølge på en bestemt måte og i vinyasa flow er det lengre flytende, dynamiske bevegelsessekvenser som blir nøye guidet av instruktør. Vinyasa flow passer for både nybegynnere og mer erfarne yogis.

TRX

TRX er et slyngetrening system der du trener styrke, fleksibilitet, utholdenhet og balanse i funskjonelle øvelser. TRX passer for alle nivå og her brukes egen kroppsvekt for å skape motstand mens du trener både stående og liggende øvelser.

Catslide

Catslide er et norsk treningskonsept og treningsformen der du bruker fire små matter med lav friksjon for å gjøre en rekke ulike øvelser. Catslide er intensiv styrketrening som utfordrer hele kroppen. Aller mest må du jobbe med kjernemuskulaturen som er de dype rygg og magemusklene. Kjernemuskulaturen har en spesielt viktig oppgave med å beskytte ryggraden, spesielt i forbindelse med store kraftanstrengelser innen idrett. God styrke i mage og rygg reduserer risikoen for akutte skader og for belastningsskader. Prinsippene for trening med Catslide er så enkle at de passer for alle. Du bruker kroppstyngden din som belastning og kontrollerer hvor tungt du jobber ved å skli kortere eller lengre ut fra utgangspunktet. Du kan enkelt øke belastningen når du blir sterkere. Catslide er en morsom, effektiv, og komplett treningsform som gir raske resultater.

Fitness Xpress søker instruktører og vil gjerne høre fra deg som har lyst til å ha timer hos oss fra januar 2017.
Send en søknad og ta kontakt med gruppetimer@fitnessxpress.no for mer informasjon

Treningstips

Ha et treningsprogram

Sett deg mål med treningen din og ha et treningsprogram som er tilpasset ditt nivå. Vær nøye med å trene hele kroppen.

Tren ca like mange «dra-øvelser» som «press»øvelser. Slik unngår du skader og vil se bedre ut. Ikke tren styrke noe særlig lenger enn én time per økt. Del heller opp programmet over flere dager og rotér.

Pass på at hver muskel-gruppe får minst 2 døgn hvile mellom hver styrkeøkt. Før treningsdagbok for bedre motivasjonen og raskere resultater.

Kosthold

Vær nøye med kostholdet. Treningseksperter påstår at 80% av resultatene ved styrketrening kommer fra rikig kosthold.

En banan rett etter trening og proteinrik mat en halvtime-time etter trening er å anbefale. Vi selger også kostilskudd fra Proteinfabrikken.

Prøv å ha et variert og sunt kosthold, med rikelig med grønnsaker, frukt og sunne proteinkilder. Spis noe hver 3. time du er våken for å unngå muskeltap. Drikk rikelig med vann under og etter styrketreningen.

Få et personlig tilpasset styrkeprogram

Trenger du hjelp med styrketreningen? Kontakt resepsjonen på treningssenteret. Da får du hjelp av en av våre personlige trenere til å nå dine styrketreningsmål raskt og sikkert med et personlig skreddersydd program.

De lærer deg også alle styrkeøvelsene med riktig teknikk, så du unngår skader.

Våre personlige trenere tvinger deg på trening når du egentlig vil slappe av i sofaen hjemme, så du får kroppen du alltid har drømt om.

Frivekter

  • Manualer opp til 50kg
  • Stort utvalg av vektstenger
  • Benker for benkpress, skråbenk og skulderpress

Frivekter

Styrkeapparater

  • Benkpress
  • Kabelcross
  • Benpress
  • Skulderpress
  • Nedtrekk
  • Biceps
  • Triceps
  • Rygg
  • Mage og kjernemuskulatur

fitness.xpress har også

fitness.xpress har også

Tren 2 for 1 – betal kun 140,- pr
stk første treningsmåned